Pazartesi, Eylül 24, 2007

Bütün Müslüman kadinlarin basini orttugunu bilmenin güzelliğini yaşıyoruz

Zaman gazetesi Sanatçı Ertuğrul Erkişi ile bir roportaj yapmis. Roportaj su sekilde bitiyor:

"Ramazan'dan sonra oruç tutsanız bile o hoşluğu hissedemiyoruz. Mübarek ayın insana verdiği farklı bir hal var. Bu zannediyorum, toplu halde ibadet etmenin, bütün Müslümanların oruç tuttuğunu hissetmenin verdiği bir güzellik."

Roportaji bu sekilde okusam herhalde takilmaz gecerdim. Ama ben ilk once basligi okudum. Koskoca roportajdan bir cumle cekip elestirmeyi dogru bulmuyorum. Ama o tek cumle baslik olunca takilip kaliyorum:

"Bütün Müslümanların oruç tuttuğunu bilmenin güzelliğini yaşıyoruz"

Butun muslumanlar oruc tutuyor, demek ki tutmayanlar musluman degil. Mahalle baskisindan cok once ulusal gazetelerimizde basliyor baski. Bir de bunun sinsice yapilis sekli daha da rahatsiz edici. Hocaefendileri dinler arasi diyalogu, hosgoruyu pazarlayip duruyor. Obur eliyle de kimin musluman kimin olmadigina karar veriyor.

Bu sinsice tavirlar yerine adam gibi durusu olanlara daha cok saygi duruyorum. Mesela kurantekrehber YunusEmre'yi ve diger TASAVVUFÇULARI PEYGAMBERLERE MÜMİNLERE VE İSLAM DİNİNE SALDIRMAKLA sucluyor
. Ama Zaman tayfasi bir taraftan oruc tutmayanlari muslumandan saymiyor obur taraftan Yunus soylemis ne guzel soylemis zevzekiligine giriyor.

Zaman gazetesinin bir sonraki basligini hazirladim.

Bütün Müslüman kadinlarin basini orttugunu bilmenin güzelliğini yaşıyoruz.

6 comments:

umit dedi ki...

"Koskoca roportajdan bir cumle cekip elestirmeyi dogru bulmuyorum." demişsin ve ne yazık ki bu şekilde de yapmışsın. Baktığın şeyden çok görmek istediğini yazmışsın gibi geldi bana.

Hocaefendilerinin ne yaptığı, ne ettiği falan beni ilgilendirmiyor. İsteyen hoca efendisini, isteyen Marx'ı dinler. Ama eleştiri yaparken daha objektif olmak lazım. Zihin okuma yeteneğim olsa keşke benimde ama maalesef çoğu insanımızda olduğu gibi. Tanrım bana bahşetmemiş bu yeteneği :D İnsanları tek bir özellikleriyle alıp homojen bir yapıymışçasına değerlendirmeyi doğru bulmuyorum. Tabii ki içinde bulundukları topluluk onların karakteristik özelliklerine etki ediyor ama aşırı uçlarda olmadıktan sonra ortalamada herkesin birbirine benzediği bir toplumda yaşıyoruz. İsteyen nurcu olsun, isteyen Kemalist, isteyen marksist, isteyen muhafazakar, isteyen pozitivist. Öğrenmemiz ve tatbik etmemiz gereken en temel şey, birbirimizi sev(e)mesek bile saygıda kusur etmemek.

daginikkafa dedi ki...

Merhaba Umit,

Yorumun icin tesekkurler uzun suredir yazdigim bir yaziya kapsamli bir yorum gelmemisti.

Benim elestirdigim Ertugrul Erkisi degil, o tek cumleyi cekip alip baslik yapan Zaman gazetesi. Ayni sekilde elestirilerin geri kalani da tum cemaate degil Zaman gazetesine ve cemaat sozculerine. Zaman gazetesini, Hocaefendilerini ve onun web sayfasinda yazanlari homojen bir yapi olarak gormek bence cok buyuk bir zorlama degil. Bundan daha genis bir sekilde anlasildiysa dediklerim kendimi iyi ifade edememisim.

Saygida nerede kusur ettigimi dusundugunu bilmiyorum. Tahminim sinsi sozu. TDK sozlugunden:
Gizli ve kurnazca kötülük yapan
Gizlice başlayan, yavaş gelişen ve ağır sonuçlar doğurabilen

Bence o baslik tam bu anlama karsilik geliyor.

Zihin okuma yetenegi elde etmek istiyorsan ise su sayfadan ise baslayabilirsin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Venn_diagram

umit dedi ki...

Evet, sinsi kelimesine takılmıştım. Kötülük nerede anlamadım hala ben. Herkes herşeyi kendi bakış açısına ve yaşayışına göre yorumluyor, bence durum bundan ibaret.

Uzun zamandır matematikle aramız çok limoni, ben almıyım :D

Gerektiği zaman sizden destek alırım :)

daginikkafa dedi ki...

Bir taraftan "Modern Zamanın Tasavvuf Şairi" gibi tanimlarla pazarlama yapacaksin. Bir taraftan da ustu kapali bir sekilde oruc tutmayan musluman degildir diyeceksin. Bu sinsiliktir kotuluktur.
(http://tr.fgulen.com/content/view/3631/77/)

Ya bahsettigim diger adamlar gibi tasavvufcularin karsisinda olursun hosgoru dinlerin kardesligi falan demezsin ya da gercekten hosgoru gosterirsin.

Da Vinci dedi ki...

Aslında adam bir yerde haklı. Müslümansan ve oruç tutmanı engelleyen birşey yoksa oruç tutman gerekir. Keyf için oruç tutmayıp ben müslümanım demenin bir anlamı yok bence. "Ben müslümanım" diyerek cehennemden - ki bence öyle bir yer yok - kurtulacağını düşünüyor. Öyle olunca da oruç tutmayan müslümanlar ortaya çıkıyor.

daginikkafa dedi ki...

Hangi adamlardan bahsettigine bagli. Kuran'in ve Islamin tek bir yorumu yok.

Kurantekrehberi yazan adamlar bunu derlerse gayet tutarli, mantikli ve hakli.

Ama bir taraftan kendini tasavvufculara benzetip obur taraftan bunu demeye hakkin yok.
Yani hem sofor mahalli hem elli kurus olmaz.
http://www.turktrans.net/idioms/3305.html