Pazartesi, Ağustos 20, 2007

derdiyoklar

YouTube'da Babazula dinliyordum. Bir kac kisi ya keske bunlar dugunumde calsa demis. Bir de Derdiyoklar'dan bahsediyor bir kisi. Derdiyoklar 1980lerde Almanya'da muzik yapan bir grup. Genelde dugunlerde calmislar. Tanimlamaya calismiyorum. Su klibi goren pek cok kisi gibi ben de algilamkta zorlandim ilk basta sonra hastasi oldum.




Su blogda Derdiyoklar ile ilgili bilgi var. Yorumlari da okuyun. Bir yerde muhabbete Derdiyoklar'dan Ihsan Guvercin de katiliyor. Su anda Antalya'da bir grubu varmis. O siralarda Almanya'da "diskofolk" yapan Akbabalar, Derdicoklar, Gurbetciler ve Divaneler gibi gruplar da varmis. Youtube'da onlarin da bazi sarkilari var. Derdiyoklar'a yaklasamiyor hic biri ama kostumler ve danslar benziyor. Derdiyoklari boyle bir akimin bir parcasi olarak gorunce o saskinlik biraz azaliyor, anlamak kolaylasiyor. Ama digerleri Derdiyoklari sadece taklit etmis de olabilir. Derdiyoklar'in taklitciler diye de bir parcasi da varmis.

Ben de isterim Babazula calsin, Derdiyoklar calsin dugunumde. Babazula'nin , Derdiyoklar'in kotu bir kopyasi aile faciasina yol acar, ucuncu sayfalara dusurur adami. Hos yanlis bir dugunde kendileri de ayni sonuclara yol acabilir.

10 comments:

deniz ural dedi ki...

Merhaba Dağınık Kafa. Bu yazıda benim bloğuma bağlantı verdin, başıma belayı sardın :) Sitene gireli bir saatten fazla oldu. Bir yazını bitirir bitirmez diğerine geçmekten kendimi alamadım. Lost'un ikinci sezonu gibisin, ehe.

Derdi Yoklar ilgili yazıyı yazarken kendileri hakkında, you tube'da gördüğüm videodan başka bir şey bilmiyordum. (Onu da bir gece arkadaşlardan tesadüfen öğrendim.) Önyargısız olarak dinlediğinde ikilinin oturmuş, özgün ve oldukça kaliteli bir tarzı olduğunu görebilirsin. Ama kimse bundan pek bahsetmemiş, herkes şalvarın ve 80'lerin peşinde dalga filan geçmiş :) Ama bu da bizim 'yeraltı' müziğimiz işte, ve derinlere itildikçe ne kadar acayipleştiği /özgünleştiği aşikar. Benim DerdiYoklar İkilisi'ne bakış açım bu olduğu için belki de, İhsan Güvercin de geldi yorumlarda bulundu, kendi sitesinde bloğuma bağlantı verdi, açıkçası pek önem vermeden yazdığım bir yazı bloğun en popüleri oldu. Beni oldukça şaşırtan bu durum, Türklerin nasıl bir yeraltı müzik kültürüne sahip oldukları konusunda beni meraklandırdı. Henüz bir şeye ulaşmış değilim ama bunların kesinlikle araştırılması gerektiğini düşünüyorum.

Her neyse, yorumumu çok uzatmışım. Bağlantı için teşekküre gelmiştim sadece aslında. :)

almanmarki dedi ki...

Merhaba Daginik Kafa ,

ben yillardir Derdiyoklar hayraniyim ama onlar hakkinda böyle yorumlar okumamistim ,adeta bilimsel boyutta ;)Gercekten Derdiyoklara türkiyeden bu kadar ilgi gelecegini hic tahmin etmemistim, demekki gercekten müzikten anlayan insanlarimiz varmis daha, ne güzel.

Bir gurbetci cocugu olarak , 80´li ve 90´li yillarda bahsettiginiz "Diskofolk gruplarini" görme sansini buldum , bunlarin arasinda sayin Ihsan Güvercin abimizide izleme olanagini buldum (Güvercinler Ikilisi olarak).Isin dogrusu 80lerin (özellikle) almanyasinda bircok müzikgruplari gün isigina cikti.Bunlarin basinda süphesiz Derdiyoklar gelir.Sonra dediginiz gibi Akbabalar, Derdicoklar, Gurbetciler ve Divaneler gibi avrupada tanilan gruplarda yillarca oldukca basarili bir sekilde türk halk müzigimizi avrupada temsil ettiler.Onlarda halk arasinda baya meshur oldular ve hala tutuluyorlar fakat Derdiyoklarin yeri insanlarimizda gercekten ayridir.Dügün-dernek denildigi zaman akla gelen ilk isim onlardi.Sergiledikleri muhtesem sahne showlari ile hafizalardan silinmeyen ve yillarca calip söyledikleri türkülerle herzaman gönüllerimizde yerlerini almislardir.

Sizi sevgiyle selamliyorum yazilarinizin devamini diliyorum,

Hoscakalin !!! :)

dağınık kafa dedi ki...

Merhaba Deniz,

Uzun zamandir yazmiyordum, yeni yazmaya basladim. Birilerinin okumasi sevmesi ve de yorum yazmasi tekrar yazmak icin enerji veriyor.

Youtube'da hava degisimis. Su anda herkes seviyor. Alkali alakasiz Morrisey, Whitestripes, Death metal , replikas, baba zula karsialstirmalari dolu. Bu arada en son yazdigin Hayvanlar Alemi'nin web sitesinin giris parcasi da "Yollar bizimdir". Ilginc.

Selam almanmarki,

Hosgeldin. Bizim buralardaki dugunlerde hic Derdiyoklar gibi birseyler calinmadi maalesef. Youtube olmasa hic de haberimiz olmayacakti. Benim merak ettigim Almanya'daki su anda ozellikle Alevi dugunlerinde nasil muzikler calindigi.

Youtube'a bir cok Derdiyoklar klibi koymussun. Ellerine saglik

palet dedi ki...

daginik kafa, deniz, almanmarki, ucunuz de sagolun, elinize saglik. onum(uz)de yepyeni bir kapi actiniz.

daginikkafa dedi ki...

Aydost
Canım hey
Kalktı göç eyledi avşar elleri
Ağır ağır giden eller bizimdir
Arap atlar yakın eyler ırağı
Yüce dağdan aşan yollar bizimdir

Aydost
Canım hey
Belimizde kılıcımız kirmani
Taşı deler mızrağımın temreni
Hakkımızda Devlet Vermiş Fermanı
Ferman padişahın dağlar bizimdir

Aydost
Canım hey
Dadaloğlum yarın kavga kurulur
Öter tüfek davlumbazlar vurulur
Nice koç yiğitler yere serilir
Ölen ölür kalan sağlar bizimdir

Dadaloglu

http://www.lyricstime.com/yavuz-bing-l-aydost-lyrics.html

papara dedi ki...

Biraz önce Babazula'ya e-posta attım. "Düğünümüzde çalar mısınız" diye. "Damat sahnenin en önünde dağıtmazsa şerefsizim" diye de ekledim.

almanmarki dedi ki...

Merhaba,

suanki dügün piyasasindaki müzik gruplarini dogrusu pek takip etmiyorum, daha cok 80´li ve 90´li yillardaki gruplara önem veriyorum.

Sunu belirtmek istiyorum: Almanyadaki eski taninmis (Akbabalar , Derdicoklar , Divaneler , Güvercinler) ve simdiki yeni müzik gruplarinin (mesela Grup Doganay yada Grup Öksüzler) cogu Malatyalidir ve Derdiyoklar´in köylüleridir (Malatya - Fethiye).Müzik konusunda cok üretken insanlardir.

Ne yazikki o eski günlerin dügün ortamlari yok artik , müzik gruplari teknoloji ilerledikce akustik müzikten uzaklasiyorlar.O gümbür gümbür müzikler , sac sakal salvar modasi maziye karisti.Bircok müzik grubu digerinin taklitcisi oldu.

Suan bence Almanyanin en basarili gruplar arasinda Grup Doganay , Grup Dostsevenler ve Grup Yilmazlar var.Gecenlerde Youtube´de kesfettigim Malatyali Üclüsü´de gördügüm gibi eski günlerdeki gibi diskofolk yapiyor , derdiyoklarin kullandiklari müzik aletlerinin aynisiyla cikiyorlar sahneye , silah tipi saz ve beyaz boru tipli bateri (staccato marka).Görmek icin bu adrese gidin : http://www.youtube.com/watch?v=tez_9KAOh_s

iyi Seyirler ,

Hoscakalin :)

almanmarki dedi ki...

Derdiyok Ali´nin kitabindan bir yaziyi sizlerle paylasmak istiyorum :

http://aliseydi-sevim.com/sanatcilarimiz/derdiyoklar.htm

dağınık kafa dedi ki...

Almanmarki cok tesekkurler bilgiler ve baglantialr icin. Silah tipi saz beni asti.

emelo dedi ki...

Dinlemesi keyifli aslinda - farkli - alisik oldugum seylere hic benzemiyor.. ilk garip geldi, insan dinledikce alisiyor..

Ama dugun planlamakta olan biri olarak dugunumuzde calmalarini isteyecegimden emin degilim galiba..

nheler de varmis da haberimiz yokmus hic diye bitireyim yorumumu - su anda aynen oyle hissediyorum