Çarşamba, Aralık 13, 2006

Avrupa'da ölümlerin başlıca sebebi alkol

Finlandiya'da yapilan yeni bir arastirma alkolun Finlandiya'da bir numarali olum sebebi oldugunu gostermis. Gercekten carpici bir haber. Zaman da bunu su baslikla haber yapmis.
Avrupa'da ölümlerin başlıca sebebi alkol. Haberin icinde boyle bir iddia yok, sadece baslik yalan. Isin ilginci ayni gazetenin ingilizce versiyonunda haberin basligi dogru. Finlandiya'da olumlerin baslica sebebi alkol . Yani ozensizlikten gelen bir hata degil. Ne halt ettiklerini biliyorlar. Haberin ne oldugunu, nasil sekilde verilmesi gerektigini de biliyorlar. Ama bize cok goruyorlar. Ayni Avrupa'dan donen zehirli, curuk mallarin ic piyasaya surulmesi gibi evrensel gazetecilik standartlarinda verilemeyen yalan basliklari donup bize kakaliyorlar. Onlarin kurtarmasina ihtiyaci olmayan muslumanligi kurtarmaya calisirken ahlaklarindan da oluyorlar.

Zaman'in yalan haberlerinden daha once de bahsetmistim. Neden Zaman Gazetesi ile bu kadar cok ilgileniyorum? Cunku sadece Islamci gazeteler icinde degil, tum gazeteler icinde kaliteli bir gazete. Zaman bile en basit habercilik etigine sahip olamiyorsa diger gazeteler kimbilir ne haldedir?

4 comments:

Adsız dedi ki...

Bu blogu daha once gormedigime uzuldum. Cok sevdim, bulduguma da cok sevindim. Aklimagelmisken

daginikkafa dedi ki...

Merhaba Aklimagelmisken,

Hos geldin. Blogumu sevmene sevindim. Ben senin blogunu bir suredir keyifle izliyorum. Baglantin da yanda.

palet dedi ki...

Haberin Ingilizcesinde "Professor Kalervo Kiianmaa from the National Public Health Institute in Finland evaluated the report and said they were paying the price of Europe’s free atmosphere." seklinde bir bolum var. Bu da garip gelmisti bana, biraz bakindim, Kiianmaa'nin boyle bir sey dedigini soyleyen Zaman'dan baska bir kaynak bulamadim. Kiianmaa'ya bir email attim, boyle bir sey soyleyip soylemedigini sordum, ama cevap alamadim ne yazik ki...

daginikkafa dedi ki...

Bir baska kaynak var burda